Dit zijn de sprekers voor 2022

Sanne Berends

Waarom wordt ER zo moeilijk over gedaan?

Abstract

Richard Cokart

De functies van het gebaar ZELF in NGT

Abstract

Peter-Arno Coppen

Grammatica: het verschil tussen Zijn hoe het hoort en Horen hoe het is

Abstract 

Leonie Cornips

Het koes vertaald

Abstract

Marjo van Koppen

Het koes vertaald

Abstract

Gijs Leenders

Hoe maak je bewuste taalvaardigheid meetbaar in de vakken Nederlands, Engels en Duits?

Abstract

Leslie Piggott

Grammaticale foutentolerantie

Abstract

Anouk Scheffer

‘Deze beetje moeilijk’: De complexiteit van grammatica bij jonge kinderen met TOS

Abstract

Sprekers van vorige edities

Jenny Audring

Wat kan de woordgrammatica? Morfologie in de talen van de wereld

Roelien Bastiaanse

Zinsbegrip bij mensen met agrammatische afasie: de invloed van woordvolgorde

Marja Borgers

‘De bus was met een bus’: De RTNA en het meten van vertelvaardigheid

Ellen Burger

Behandeling van kinderen met fonologische en morfosyntactische stoornissen

Josée Coenen

Vandaag zinsdelen juf? Wauw!

Onno Crasborn

Spraakondersteunende gebaren: twee grammatica’s tegelijk?

Jan de Jong

De rol van het werkwoord in de zinsbouw bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis

Susan Ebbels

Grammatical interventions for children with Developmental Language Disorder

Jacqueline Evers-Vermeul

Grammaticale keuzes en hun effecten op tekstbegrip

Ellen Gerrits

Wrap-up sessie Dag van de Grammatica 2017

Joyce Jacobs

Het Functioneel Trainingsprogramma voor Syntaxis (FTS). Toepasbaarheid in de praktijk

Kino Jansonius

‘De bus was met een bus’: De RTNA en het meten van vertelvaardigheid

Roel Jonkers

Grammaticale stoornissen bij afasie – diagnose en behandeling van problemen met werkwoorden

Gerti Rijpma

Van Brexit tot Adidog: de porte-manteau nader bekeken

Liesbeth Schlichting

Gesprekjes met kinderen van 4-6 jaar

Roelie van der Zouwen

Van Brexit tot Adidog: de porte-manteau nader bekeken

Jacqueline van Kampen

Taalverwerving en een effect op het taaltype

Astrid Wijnands

Leren denken over taalkwesties. Hoe kun je grammaticaonderwijs uitdagend maken in de bovenbouw?

Frank Wijnen

Via tellen naar taal: de rol van statistisch leren in de verwerving van grammatica